Tuesday, 26 April 2011

kenapa hati ini sebak.......

As-Salam semua....
Alhamdullillah bersyukur atekk! kehadrat Allah kerana dengan belas kasihannya...
maka atekk! masih hidup pada hari ini...
atekk! nak cerita pasal hari-hari akhir atekk! kat sini...
sedih,pilu,sebak,
atekk! nak cakap pasal kawan-kawan atekk! kat UTHM nie...
kekawan nak tahu tak...atekk! nie sebenarnya manusia yang takde kawan kat dunia...
hidup atekk! hanya ada keluarga atekk! je...
sedih hidup tanpa kawan....
atekk! nie seorang yang pemalu....
so dari kecik sampai sekarang atekk! memang takde kawan rapat...
atekk! rase kawan atekk! yang paling best ialah kat UTHM nie...
especially deQ_bunK n rafik....
atekk! appreciate dieorang betul2 tau kekawan...
da macam adik-beradik la katakan...
atekk! sanggup la tido kat lantai kat bilik deq_bunk sebab nak cari kawan....
atekk! bukan sesuka nak tido kat bilik orang tu...
sebenarnya atekk! nak cari kawan yang boleh di buat teman...
kalau tido kat bilik sendiri lg tak best...sebab tido sesorang...bosan...
roomates atekk! bukan selalu balik bilik....
so atekk! amek keputusan untuk tido kat sane....
walaupun bersakit-sakitan badan...
atas alasan nak cari kawan tido dan bebual...
sebabtula...bila deq-bunk n rafik berdiam diri....atekk rase atekk! tak tentu hala....
atekk suka kawan yang sentiasa bercakap dan bertanya...
sebab atekk! akan rase hidup atekk! meriah....
atekk! suka kawan ngan duaorang nie....
atekk! harap dieorang pon same...suka kawan ngan atekk!...
tapi...beberapa hari lalu...
atekk! rase mereka tak semesra seperti dahulu ngan atekk!!
terutamanya deq-bunk...
orang tanye sepatah die jawab sepatah....
kenapa ya kekawan???
atekk! da mula rase tak tenteram nie....
sebab dieorang je la tempat atekk! nak menumpang kasih sahabat kat UTHM nie....
apakah atekk! ade wat salah ngan dieorang....
atekk! takde sesiapa kat UTHM nie....
sedih seribu kali sedih....
atekk! tau....atekk! tak sesempurna seperti manusia lain...
tapi atekk! ingin kawan rapat..
yang boleh jadi tempat atekk! meluahkan perasaan,berkongsi masalah,bergurau senda...
tapi atekk! macam tak jumpa lg....
kadangkala...timbul rase cemburu dalam diri apabila atekk! melihat kemesraan antara sol dan aiem,deq-bunk dan rafik,qutai dan qai,
dieorang semua teman rapat....
tapi atekk! takde....
orang kate atekk! cemburu...
memang atekk! cemburu....
atekk! takpernah ade kawan rapat macam dieorang ade...
manusia mane pon akan ade rase cemburu...
walaupon itu hanya sahabat..
tapi atekk! takde...
atekk! menginginkan seorang sahabat sejati seperti Abu Bakar As-Sidiq..
atekk! bukan mencari seorang kawan yang sanggup mati sebab atekk!...
cukup seorang teman yang sanggup layan kerenah atekk!..dengar atekk!.....terima atekk!...
atekk! nie simple person...
apa pun...terima kasih kawan-kawan ku di UTHM...

1 comment:

  1. Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri
    Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah.
    Persahabatan sering di duge beberapa cubaan, tetapi persahabatan sejati bleh mengatasi cubaan itu ...so azwa dpt sbar k..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...