Thursday, 14 April 2011

OH TUHAN DENGARLAH RINTIHANKU........


Tuhan !
Engkau dengarlah rintihanku
Di waktu kesunyian malam
Engkau terimalah bisikanku
Di waktu keseorangan
Engkau kabulkanlah doaku
Walaupun aku tidak pandai memohon
Aku hamba-Mu yang hina ini
datang kepada-Mu di waktu kegelapan malam
memberitahu segala kesalahan
Memohon dengan rahmat-Mu
keampunan dan kemaafan
Aku datang kepada-Mu menyerah diri
dengan penuh penyesalan
dan dengan penuh kehinaan

Tuhan !
Sudah aku bersungguh-sungguh beramal
namun banyak cacat celanya
Bahkan ia dianggap derhaka
Ditambah lagi dengan dosa-dosa jawarihku
yang belum dapat aku tinggalkan,

Tuhan !
Sebenarnya aku tersiksa dengan dosa
Jiwaku tidak tenang dengan segala kesalahan
Kerana itulah aku datang mengadap-Mu
memohon keampunan
Ampunkanlah aku Tuhan !
Kalau Engkau tidak ampunkan
hidupku sudah tidak mempunyai
erti apa-apa lagi
Kaya pun tidak ada gunanya
apatah lagi miskin
Segala yang aku miliki sudah tidak ada nilanya
Seluruh hidupku sudah tidak berguna lagi

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...