Tuesday, 31 May 2011

as-salam semua!!!!!!!
alhamdullillah..atekk! bersyukur sangat sbb dapat mengupdate blog atekk!.....
hmmm....alhamdullillah juga kerana atekk! telah berjaya mendaftar untuk program diploma di UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA, untuk program kejuruteraan awam...
pada rabu 1 jun 2011
atekk! pada mulanya rase cuak la jugak...sbb tengok ramai orang....
tapi selepas berjumpa ngan beberapa kawan lama dan mentor2 yang sangat baik....hilang lah perasaan takut tu..
atekk! rase atekk! masuk kat sekolah lame plak...sbb atekk! kan da biase kat uthm...
hehehe
tapi apepon ia tak seseronok dahulu...sbb ade yang hilang....
antaranya kawan baik atekk! qutaibah...
dan abang atekk! amri aziz...
memang rase kehilangan.....
hari nie rase penat sangat.....sebab satu hari urus pendaftaran....kawan baru sorang jer....
roomate sendiri....
hm....k lah sampai sini jer dahulu cerita atekk! ...nnti atekk1 post lagi!!..
as-salam..

Sunday, 15 May 2011

as-salam semua...
akhirnya...atekk! dapat jugak meng update blog atekk! setelah sekian lame....
hari ni genap semingguprogram pra-diploma tamat....maka genaplah seminggu kite semua berpisah kan kekawan semua....
perasaan seharian masih diselubugi ngan rase sedih....rase hidup seharian amat kosong tanpa sahabat di sisi...
atekk! rase seperti baru pindah ke rumah sendiri....
kat rumah sentiasa ingatan ini mengimbau kenangan brsama rakan2...di UTHM...
bila melihat gambar...rase rindu yang memuncak...
atekk! dapat rasekan atekk! takkan berjumpa g kekawan seperti dieorang walaupon di mana2.....
apapon....atekk! harap atekk akan mendapat tempat di uthm nnty untuk program diploma....
insyaalaah......
nnty atekk! bole jumpe ngan kekawan atekk yang lame.....
pada kekawan yang da tak sambung kat uthm...atekk harap korang tak lupakan atekk!
kalau jumpe atekk jangan sombong....tegur2 ye....
atekk! akan sentiasa mendoakan kejayaan korang semua sahabat atekk!
atekk! rase sampai sini dulu lah ye coretan atekk! nnty kalau ade umur yang panjang..dan masa yang terluang..atekk akan post lg......
as-salam...

Saturday, 7 May 2011

kesedihan telah datang.....

as-salam semua......
sedih.sedih.sedih......
atekk! rase sangat sedih...
sebab atekk! terpaksa berpisah dengan kekawan atekk! kat program pra-diploma nie....
sebab program nie telah tamat dengan rasminya pada 7hb mei 2011.....
atekk! tak jumpe lg kekawan atekk!....
sayu hati ini bile berpisah.....atekk! bayangkan perpisahan ini sama dengan lagu allayarham sudirman iaitu pelangi petang...
atekk! sebak sangat...
atekk! jadi hilang semangat......
kekawan atekk semua pergi sekelip mata je...
dalam satu pagi yang singkat....semua dah takde kat pandangan atekk!....
walaupon baru sekejap berpisah....atekk! telah merindui suara mereka...hilai tawa,senyuman....gurauan....semuanya atekk! rindukan.....
Ya-Allah tabahkan lah hati ini.....menempuhi perpisahan yang berlaku ini....
video

Friday, 6 May 2011

semalam di Pantai Pasir Lanun,Mersing.

As-Salam semua.....
huhu....penat sungguh rasa badan .....atekk! nak ceriter kat kekawan semua yang pada 5 dan 6 hb atekk! dan semua pelajar pra-diploma UTHM telah mengikuti satu program yang di adakan pada penghujung pertemuan dengan kekawan semua...
program ini di beri nama program Kem Jatidiri....
penat tau kekawan....
tapi sangat menyeronokan..
'tambah pulak nie merupakan first time la atekk! ikot program yang cm tu....
kiteorang semua bertolak pada jam 8.00 pg...pastu sarapan kat jentayu....atekk! just makan mee hoon je pagi tu...sebab atekk! tau perjalanan yang akan di lalui agak mencabar la....sebelum atekk muntah2...baik tak makan bende yang pelik2....
kiteorang sampai sane dalam kol 10.00 pg....di sambut oleh kem komanden...yang agak garang tapi baik la....
die arah kiteorang cm tentera....sebenarnya atekk! tak kesah pon.....lantak la die nak cakap pe....
pastu program berjalan cm biase....
kiteorang di beri tugasan amanah sama seperti kem motivasi lain...iaitu menjaga sebiji telor ayam....
hmm.....nasib baik atekk1 punya telur ayam tak pecah sampai penghujung program...
kalau tak kene bawak batu la jawabnya....
petang kite ade aktiviti membina istana pasir....best giler!! ah!!,,...
ade satu pengalaman baru yang atekk! tak boleh lupakan ialah  kiteorang solat jemaah kat tepi pantai....
memang takjub.....seronok sangat...
lpas solat hujan turun .....aktiviti yang dirancang iaitu berjalan malam di dalam hutan....
mase first dengar,,,macam takut...tapi bile dah masuk hutan hilang rase takut tu....
atekk! dan kumpulan atekk merupakan kumpulan ke dua di lepaskan....kiteorang pon gerak masuk la ke dalam hutan...setelah melalui beberapa halangan....ade satu hal yang atekk! tak boleh lupa....iaitu kumpulan atekk! tersalah jalan dan sesat....syukur kepada Allah kerana semuanya kembali selamat....
ianya berlaku apabila kami menuruni sebuah cenuram yang sangat2 bahaya.....ye la dalam gelap..tak nampak petunjuk yang di sediakan....
bila dah separuh jalan turun curam tu.....baru sedar yang bawah curam tu laut......kiteorang kembali ke jalan asal...sampai kat atas...kem komanden da ada.....abis satu kmpulan kene marah.....
perjalanan di teruskan sampai check point last....kiteorang di beri briefing cara mengurus jenazah....bg atekk! ia da biase da bg atekk! sbb kat kampung atekk! biase mengurus jenazah....
so da tau la serba sedikit pengurusan jenazah....
dengan keadaan ngantuk tahap gaban....kiteorang di beri ceramah.....
jam menunjukkan kol 3.00 pg....kiteorang kene tido dewan.....samapi kol 5.30 pg...kem komanden da arahkan siap untuk solat subuh....pergh!!! taknak penat plak kan.....sabar je la....yang paling kesian kawan atekk!..qutai dan kumpulannya yang baru sampai..tak sempat rehat da kene siap2.....
lepas solat....kem komanden arahkan untuk ambil masa rehat...
masa tu bersyukur sangat dengan Allah sebab dapat rehat....
atekk! pon ambil la kesempatan tido jap...kongsi katil ngan qutai n qaiyum....
kol 8.00...kem komanden arahkan kumpul kat dewan untuk majlis seterusnya....
mata memang berat...tengok katil ngan bantal melambai2......gagahkan diri juga pegi dewan....lepas sarapan dengar ceramah ngan kem komanden...ramai la jugak yang tertido......penat la katekan....satu malam dalam hutan melalui denai.curam,cerun,paya,lurah,dan rintangan yang pelbagai....
pastu ade program penutupan....kat dalam kepala ingat kat TSN je.....
pastu dalam kol 10.30 kiteorang pon bertolak balik.......
pengalaman yang menyeronokkan.....
hebatt!!!!
k tu je dulu cerita atekk! kat Pantai Pasir Lanun....
as-salam...

Wednesday, 4 May 2011

kesedihan kian memuncak.......

as-salam semua....
hari nie atekk! nak citer pasal perasaan atekk! yang semakin di selubungi kesedihan.....
disebabkan program pra-diploma UTHM nie da nak habis.....
atekk! rase masa masa berlalu dengan sangat pantas.....
hingga tak terasa kepantasan nya.....
suka,duka,pahit,manis
bersama sahabat yang ade....
sangat seronok....
kadangkala timbul rase menyesal kerana tidak bermesra dengan mereka sejak awal lagi....
di saat akhir ini terasa masa bersama itu bagaikan emas yang tidak ternilai....
apatah lagi kegembiraan yang terjalin selama ini kian memuncak.....
atekk! rase......dengan adenye porgram ini lah...atekk! menemui sahabat dan teman sejati.....
yang atekk! tak jumpa semasa atekk! bersekolah,samada sekolah rendah mahupun sekolah menengah....
mereka sahabat atekk! menerima atekk! sebagai keluarga mereka....
bergaul mesra seperti di lahirkan melalui rahim yang sama....
dalam situasi yang sama.....
sedangkan kami hanya menggunakan masa 4 bulan yang di berikan untuk mengenal antara satu dengan yang lain....
atekk! rase atekk! telah temui insan yang mengenal diri atekk! yang faham diri atekk!....serta mendalami diri atekk!......walaupun atekk! kadangkala tidak memahami dirinya,....kerana bukan sukar bagi atekk! mengenal hati budi diri teman....kerana atekk! tak pernah ade teman serapat itu.....
die sentisa tanya atekk! bila atekk ade masalah....
sentisa memberikan perhatian kepada atekk! dan sudi mendengar rahsia atekk!
sahabat sejatiku,,,,,,
atekk! ingin mengatakan sesuatu...
sekiranya selama perkenalan kita atekk! ade membuat khilaf terhadap kamu semua....atekk minta maaf setinggi gunung....atekk! hanya insan biase yang baru mengenal erti sahabat pada usia 18 tahun.....
atekk! berjanji...atekk! akan sentiasa doakan kesejahteraan korang di dunia dan akhirat...
atekk! harap persahabatan ini berkekalan hingga ke pintu 
Firdausi dan Jannati
as-salam dahulu dari atekk!

Sunday, 1 May 2011

As-Salam semua...
rindu rasenye nak update blog atekk!....
ye la , kan balik rumah..kat rumah takde internet....so kene pg siber cafe baru bleh....
kekawan sihat????
rindu ngan kekawan semua........especially kat la-tahzan,qutai.aiem,qai,ngan sol.....
atekk! harap semua dalam keadaan sihat sejahtera....
atekk! pon tak tau nak story ape hari nie....kat rumah bosan sngat....
sekarang nie...atekk! ade bermacam masalah...
nnti atekk! senaraikan....
  • dilema wat pilihan matrik atau diploma
  • tekanan exam final
  • kene kuar duit format laptop
  • kene kuar duit refresh broadband
  • show zapin da dekat kat karnival 1 Malaysia
  • kene kuar duit amek lesen
  • kene cari dana untuk wat baju kelab zapin
  • program pra-diploma da nak habis
  • kat rumah takde internet
rsenye itu je yang terlintas di fikiran atekk!.....
kalau ade pon banyak sangat....
sabar je la......
rasenye smpai sini dulu....nnti atekk! post baru k.....
as-salam....

























LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...