Tuesday, 28 August 2012

kami bersedia untuk anda!!!


Assalamualaikum and salam sejahtera....
alhamdulillah...N Selamat Hari Raya kepada semua,,,hahaha...*still on syawal rite.. =,=

hari nie hanya post ringkas je..memandangkan azwa telah terpilih sebagai Fasilitator dan pembantu Minggu Haluan siswa(MHS) degree 2012/13 UTHM...

so 
hari nak cerita la serba sedikit mengenai persediaan azwa dari segi mental,physical, and emotion...
di beritakan jumlah pelajar yang akan mendaftar pada hari ahad ini ialah 3000 orang dalam satu hari...termasuk student antarabangsa..
so its gonna be very tired and busy day in my diary..
as well as an history in my life...
woohoo!...ianya akan ramai orang2 dtg with candidates...parents family...and UTHM will be very crowded!!...yeah!!..( don't you think azwa was too excited?..hemm,, o_O..)..
ok then..i will dead!..coz has to make sure everything proper inthe same time have to stay energetic whole day...
but!!..
its ok.. kami bersedia untuk semua tuh!...kami dah dilatih...yeay...so to all candidate or pre-uthm degree student...dont worry...
kami akan cuba sebaik yg mungkin untuk memberi kepuasan hati dan menjadikan ianya hari yg sangat manis dan bersejarah buat anda..=)

yg seronoknya...MHS kali ini buat pertama kalinya menggunakan Dewan Canselori yg baru je siap!...dewan yg sangat awesome dan gah!...beruntungla anda2 semua...=)
dewan cancelori..

awesome look right!..hehe..


so pesan2 random saya kepada pre-student UTHM..yg akan mendaftar ahad nie...

  • pastikan segala dokumen penting dan yg diperlukan dibawa secukupnya, especially setem hasil yg telah dimatikan dan foto pasport secukupnya,
  • datang dalam keadaan kemas, sebaiknya berkemeja lengan panjang, bertali leher, berselua slack.dan berkasut, bg wanita berbaju kurung atau sopan.
  • pastikan anda datang awal pada pagi ahad bagi mengelakkan kesesakkan kaunter dan kesesakkan trafik.
  • sila patuhi arahan seketariat MHS dan semua pembantu2 agar memudahkan kelancaran urusan. dan penjimatan masa
  • sila patuhi segala arahan dan panduan minggu Haluan siswa yg diberikan.
  • sekiranya terdapat kemuskylan dan masalah, boleh terus berhubung dengan mana2 Pembantu MHS dan para seketeriat.
insyaallah...sekiranya anda2 semua mematuhi dan mengambil kira pesanan  saya dia atas....pasti MHS ini akan anda ingat sampai bila2...=)
bak kata Honda...
Keselesaan anda keutamaan kami...( hahaha...=P..)
*law taknak ikot nasihat nie pon takpe....hhehee..

pemimpin tertinggi UTHM..

so azwa pon nervous.. jumpa kekawan yg selama nie jumpa kat FB je..tak de F2F...haha..
dan sebenarnya..
join MHS nie buka sebab ape...sebab kekawan jugak...hehehe...
bukan sebab elaun..(shhhh!...=P..)
dan rasa tangunggjawab membantu Universiti...ade la gak yg kate...wat pe join...bukan ade kena mengena ngan student dip pon....but azwa fikir..nie la apa yg azwa mampu bg utk Universiti..=)

so kepada najib...hahaaha,,,bakal2 student UTHM nie...good luck for you...see you these sunday!..haha...and the other..Good Luck!.

Gemilang UTHM.
haaa....nie lagu Rasmi UTHM...dengar leklok na...hafalkan...hehehe...enjoy!..

salam... =D

Monday, 27 August 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri!!..... =D


Bismillahirrahmanirrahim....Assalamualaikum semua....

!!!الله اكبر!! الله اكبر!!! الله اكبر

Alhamdulillah kita semua telah berjaya menyelesaikan salah satu fardhu yang diwajibkan ke atas semua umat islam iaitu berpuasa di bulan ramadhan....
ramadhan yg penuh keberkatan telahpun melabuhkan tirainya...kini menjelanglah bulan yang berseri bagi umat islam..hari kemenangan buat umat islam iaitu Syawal mubarak...(cewah!...ayat scheme gyle..)
insyaallah law ade umur yg panjang...next year will be more Ramadhan..=)


now...its time for Hari Raya!!!!!!!!


syawal tahun nie azwa beraya di Johor. its mean tak balik kampung la....kampung kat Perlis....haha
dan persediaan raya telah pon di siapkan azwa dan keluarga sejak awal lagi...buat persiapan sikit2...lama settel semua kerja...
dari kemas2 rumah sampai la buat kuih raya...(kuih tak jadi!!..hahaha..)...menjelang syawal banyak la yg berlaku...antaranya seluar jeans tak siap repair...motor kene langgar...kad metrik hilang...haih~...takpe...ujian Allah semua nie...hehehe...
penat nak susun segala mende nie...my 2 lil bro!...cepat je lesap law aq suruh...haih~



shot during pagi raya


okeh...kita cerita day per day secara ringkas ek....saje je nak kongsi...lain orang lain suasana raya ek!..hahaha...

malam raya tu biasela...bantu mama buat ketupat palas dengan rendang daging...my feveret time raya!.(kalau takde..mmg wat demostrasi jalanan!..hahaa)...tak kira la raya puasa or aidiladha...di sebabkan daun palas mahal macam emas kat johor nie..so buat sikit je la...hahaha...tapi puas makan...tahun nie tak buat ketupat daun kelapa...coz malas nak wat...makan kat rumah maktok je..haaa...dan subuh satu syawal yg hening..sayup2 kedengaran takbir di masjid2 sekitar rumah di selangselikan dengan bunyi mercun...sangat meriah derr~~..
my feberet during raya!!

habis je solat hari raya, terus pi kubur nenek moyang, and kubur tokwan yg dikasihi,..=')
dan bertolak balik kampung...haha..dekat je rumah maktok azwa...kat Banang Jaya, BP.
kat sana sangat la meriah sbb adik2 beradik sepupu sepapat semua dah ade kat sana...kecuali maktih tahun nie beraya kat singapore...so after makan2 and took pictures...rehat2 la sambil berborak dengan TV...(hahaha...bosan...tengok TV jewp la..)..
wth my lil bro!..hehe

we are not the three idiot!...hahaha we are in purple these year!


and the best part time raya ialah marhaban!!..haha..malam raya pertama marhaban dah start...dan berlarutan hingga 4 malam...habis satu kampung azwa pg..every house...marhaban beramai2 berselawat dan bermaaf-maafan sesama penduduk kampung....hehehe..
the villagers comes marhaban to my house...and have some jamuan...haha

raya seterusnya beraya la ke rumah saudara mara dan sahabat handai...memang seronok...tuh yg sibuk nak raya kat Johor...sbb kalau kat perlis takda semua nie...sbb rumah nenek azwa kat tengah Town...so bosan la...duk rumah on9...tengok TV tu je... apa pown...semangat aidilfitri dan niat bermaaf-maafan tuh yg lebih penting...=) 
wth my gorgeous aunty...

and my awesome uncle!!

dalam hari raya nie...antara yang melengkapkan lagi hari raya azwa ialah kunjungan kawan baik azwa...amri...and yg lebih mengujakan ialah kedatangan bestsahabat azwa iaitu Qutaibah...haaa...bukan senang nak suruh die datang...but at last...die dtg juga.,..hehehe...terharu plak...=P ..
haha....awesome Taibah!!..haha

hee,..just random friendship...hahaha...hope not!


memandangkan cuti cuma seminggu...so after my bestfriend semua balik ke tempat masing2 ...so tak ke mana2 la azwa...duk rumah je...haha..its ok...nnty sambung balik raya every weekend...haha
semoga kita semua di rahmati Allah di bulan syawal ini...=)

my lovely mom n dad!!!...god bless both of you till jannah!!...ameenn.

salam aidil fitri from azwa n familie!!!




Friday, 17 August 2012

Ramadhan Kali Ini...=')


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua!!....

haaa.....setelah sekian lama meniggalkan blog nie berhabuk...(fuhhh!!....fuhhh!.....meniup habuk...=P)...dan terbiar tanpa entry2 ....akhirnya sempat gak...bulan ramadhan kali nie sangat busy dan menguji tahap keimanan dan kesabaran...banyak pahit manis yg di lalui dalam persekitaran ukhuwwah persahabatan dan ramadhan yg barakah...

kali nie azwa nak kongsi la pengalaman azwa berpuasa tahun nie...maklumla...tahun nie pertama kali azwa puasa di rumah sewa...( even rumah sendiri 15 minit je dari rumah sewa...=P)...
berpuasa di rumah sewa sama je ngan puasa orang2 lain..( i guess)...but the different is at sahur....
kalau kat rumah ade mama yg tolong kejut sahur sampai bangun...kalau kat rumah sewa...pandai2 la nak bangun sendiri...sbb takde org kejut...kadangkala azwa tak bangun sahur pon...sedar2 dah subuh,,,tapi tak kesah pon...except kalau hari tuh kene wat Lab Geomatik dan bermain panas di tepi jalan...memang habisla...lemah gila...hahaha...

meriahnya di rumah sewa nie ialah time berbuka...sbb bila ada 9 ahli rumah...so ade 9 jenis juadah...belum yg beli tambah2 or banyak2...memang melambak2 la makanan.....tuh yg syok!...
so bulan puasa nie...pada awal2 nye...azwa banyak berbuka kat masjid Uni....sbb..makan free....hehehe...then start tengah2 tuh dah pandai g baazar...mmg makan kat rumah je...beli la pape yg sempat beli...biasenye kalau kelas balik lewat...mmg tolong tutup baazar....sbb semua dah habis...

ramadhan kali nie azwa banyak kelas malam...so tak sempat nak g tarawih penuh...but i don't mind...coz azwa wat sendiri kat rumah....wat 8 rakaat je la..yg termampu...hehehe....
tadarus plak akhirnya azwa gagal menyelesaikan misi mengkhatamkan Al-Quran ramadhan nie...cuma sampai juzuk 13 jewp....takpe2...sambung je terus...

ramadhan nie gak memang dhasyat....especially bila g baazar...dengan makanan2 yg banyak,dan awek2 yg tak rety tutup aurat...huhu...menambah beban aq jewp...hadoi!...please la...tutup aurat tuh sikit...hormat la sikit bulan ramadhan...dan ade plak...org2 non muslim...selamba makan kat baazar...die wat style pasar malam plak...hahaha....mcm2 ragam manusia...

Puasa2 nie feveret azwa like usual.. nasi ambang!..murtabak, air teh bunga or tembikai..everyday...hahaha....and ade tempat2 yg dah tau rasa...so serang situ je la...tak g kedai lain dah...hahah...kalau penemuan baru plak ialah karipap Gergasi...memang besar gyle...harga satu rm5...mmg berbaloi...hahaha..

bulan puasa nie memang menguji kesabaran dan mendidik jiwa azwa kearah lebih baik...
dan semoga Azwa berjumpa dengan ramadhan tahun hadapan....
esok merupakan hari last puasa...seubhanallah...cepat masa berlalu...

Ya tuhanku....
andai diri aq nie penuh dengan dosa....kaw ampunkanlah,
andai diri ini hitam dalam kegelapan...kaw sinarilah,
andai diri ku penuh dengan cacat cela...kaw sempurnakanlah,
andai diriku di nanty bala bencana...jauhkanlah,
andai kaw sediakan kebaikan buatku...dekatkanlah
andai kaw menyediakan Neraka buatku...padamkanlah,
andai kaw sediakan syurga buatku...sampaikanlah,
andai kaw dengar rinduku kepada Rasulullah....sampaikan salam peluk cium ku kepadanya,
selawat dan salam buat Rasul junjungan serta keluarga dan sahabatnya...
aq hambamu yg hina....-azwa-

sekian sahaja pengalaman azwa ramadhan kali nie....semoga kita bertemu ramadhan akan datang insyaallah....

semoga Allah mengampunkan kita semua dan merahmati kita semua...ameennn..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...