Monday, 27 August 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri!!..... =D


Bismillahirrahmanirrahim....Assalamualaikum semua....

!!!الله اكبر!! الله اكبر!!! الله اكبر

Alhamdulillah kita semua telah berjaya menyelesaikan salah satu fardhu yang diwajibkan ke atas semua umat islam iaitu berpuasa di bulan ramadhan....
ramadhan yg penuh keberkatan telahpun melabuhkan tirainya...kini menjelanglah bulan yang berseri bagi umat islam..hari kemenangan buat umat islam iaitu Syawal mubarak...(cewah!...ayat scheme gyle..)
insyaallah law ade umur yg panjang...next year will be more Ramadhan..=)


now...its time for Hari Raya!!!!!!!!


syawal tahun nie azwa beraya di Johor. its mean tak balik kampung la....kampung kat Perlis....haha
dan persediaan raya telah pon di siapkan azwa dan keluarga sejak awal lagi...buat persiapan sikit2...lama settel semua kerja...
dari kemas2 rumah sampai la buat kuih raya...(kuih tak jadi!!..hahaha..)...menjelang syawal banyak la yg berlaku...antaranya seluar jeans tak siap repair...motor kene langgar...kad metrik hilang...haih~...takpe...ujian Allah semua nie...hehehe...
penat nak susun segala mende nie...my 2 lil bro!...cepat je lesap law aq suruh...haih~



shot during pagi raya


okeh...kita cerita day per day secara ringkas ek....saje je nak kongsi...lain orang lain suasana raya ek!..hahaha...

malam raya tu biasela...bantu mama buat ketupat palas dengan rendang daging...my feveret time raya!.(kalau takde..mmg wat demostrasi jalanan!..hahaa)...tak kira la raya puasa or aidiladha...di sebabkan daun palas mahal macam emas kat johor nie..so buat sikit je la...hahaha...tapi puas makan...tahun nie tak buat ketupat daun kelapa...coz malas nak wat...makan kat rumah maktok je..haaa...dan subuh satu syawal yg hening..sayup2 kedengaran takbir di masjid2 sekitar rumah di selangselikan dengan bunyi mercun...sangat meriah derr~~..
my feberet during raya!!

habis je solat hari raya, terus pi kubur nenek moyang, and kubur tokwan yg dikasihi,..=')
dan bertolak balik kampung...haha..dekat je rumah maktok azwa...kat Banang Jaya, BP.
kat sana sangat la meriah sbb adik2 beradik sepupu sepapat semua dah ade kat sana...kecuali maktih tahun nie beraya kat singapore...so after makan2 and took pictures...rehat2 la sambil berborak dengan TV...(hahaha...bosan...tengok TV jewp la..)..
wth my lil bro!..hehe

we are not the three idiot!...hahaha we are in purple these year!


and the best part time raya ialah marhaban!!..haha..malam raya pertama marhaban dah start...dan berlarutan hingga 4 malam...habis satu kampung azwa pg..every house...marhaban beramai2 berselawat dan bermaaf-maafan sesama penduduk kampung....hehehe..
the villagers comes marhaban to my house...and have some jamuan...haha

raya seterusnya beraya la ke rumah saudara mara dan sahabat handai...memang seronok...tuh yg sibuk nak raya kat Johor...sbb kalau kat perlis takda semua nie...sbb rumah nenek azwa kat tengah Town...so bosan la...duk rumah on9...tengok TV tu je... apa pown...semangat aidilfitri dan niat bermaaf-maafan tuh yg lebih penting...=) 
wth my gorgeous aunty...

and my awesome uncle!!

dalam hari raya nie...antara yang melengkapkan lagi hari raya azwa ialah kunjungan kawan baik azwa...amri...and yg lebih mengujakan ialah kedatangan bestsahabat azwa iaitu Qutaibah...haaa...bukan senang nak suruh die datang...but at last...die dtg juga.,..hehehe...terharu plak...=P ..
haha....awesome Taibah!!..haha

hee,..just random friendship...hahaha...hope not!


memandangkan cuti cuma seminggu...so after my bestfriend semua balik ke tempat masing2 ...so tak ke mana2 la azwa...duk rumah je...haha..its ok...nnty sambung balik raya every weekend...haha
semoga kita semua di rahmati Allah di bulan syawal ini...=)

my lovely mom n dad!!!...god bless both of you till jannah!!...ameenn.

salam aidil fitri from azwa n familie!!!




3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...