Monday, 29 October 2012

Cuti semester : Majlis Reunion Sekolah rendah kali-1



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. =D
dan
Salam Aidiladha buat semua!!..
maaf zahir dan batin... =D 


hope semua dalam keadaan sihat sejahtera dan gembira selaloo... =D (mohon senyum sikit)
okehh... Alhamdulillah ,..setelah beberapa ketika takleh nak update blog... akhirnya berjaya juga update... walaupon dalam keadaan kesibukkan... (sbb aq mmg kaki sibuk)

okehh...straight to the point...
pada beberapa hari lepas.... Rakan2 Kelas syafiq ada mengadakan majlis Perjumpaan semual...A.K.A Reunion untuk semua pelajar2 Sekolah Kebangsaan Seri Puleh tahun 2000-2005. batch syafiq la... 
majlis diadakan pada hari sabtu 27hb 2012 bersamaan hari raya haji ke-2...
bertempat di Homestay Anita, (depan rumah syafiq je sebenarnya...)

majlis yg di hadiri oleh semua rakan2 satu batch syafiq masa darjah 6 sekolah dulu... dalam 30 ekor ada la yg datang... bhaha..
majlis mmg meriah dengan hilai tawa..(cm pontianak plk.=/ ) dan senda gurau...dan kepada2 kaki bahan org... nie la masanya mereka membahan kawan2 sekelas yg tak berjumpa selama 7 tahun.

majlis nie kita wat santai2 je...takda lah formal2 event... ucapan2 segala... just datang,.. baca doa..then makan sampai kembung... pahtu balik la haha...
makanan yg di hidagkan semuanya lazat2 dan meyelerakan...
kita ade bihun sup.. BBQ ayam...otak-otak..cocktail dan buahan..

alhamdulillah...segalanya berjalan lancar,.. dan makanan juga sangat mencukupi..(sampai ade yg tapaw...=P )
bermacam2 cerita... kisah di kongsi dalam majlis nie... ade yg makin besar...(makin comel actually)
dan ade yg makin kecil.... tak kurang yg steady je... tak berubah langsung,,, =P

majlis ini merupakan satu platform bg kami yg mana...dengan cara nie lah kita semua dapat berjumpa dan bertanya khabar dan bertukar no. telefon... dengan majlis semacam ini lah kita dapat mengetahui perkembangan rakan2 kita...dengan majlis mcm nie lah kita dapat mengeratkan silaturrahim dan ukhuwwah sesama kita...=)

didalam sebuah hadis... Rasulullullah s.a.w ada bersabda :

“Dari Abu Hurairah r.a. dari Nabi s.a.w.:
Seorang lelaki menziarahi sahabatnya di sebuah kampung yang lain, lalu Allah memerintahkan seorang malaikat menunggunya di pertengahan jalan.Tatkala lelaki itu tiba kepada malaikat,lalu malaikat itu pun bertanya :”Saudara mahu ke mana ?” Lelaki itu menjawab: “Saya ingin menziarahi sahabat saya yang tinggal di kampung ini .” Malaikat itu bertanya lagi :”Adakah saudara datang kepadanya kerana ada maslahat tertentu?: lalu lelaki itu menjawab :”Tidak ,saya datang kepadanya semata –mata kerana mencintai sahabat saya itu kerana Allah.” Lalu malaikat menjawab :Sesungguhnya aku ini utusan Allah yang di utus kepadamu bagi memberitahu bahawa Allah telah mencintai kamu sebagaimana saudara mencintai saudara itu kerana Allah.”


sodaqowarasuluh...

insyaallah majlis kita semalam merupakan majlis yg diberkati dan dirahmatI Allah..
dan kita semua mendapat cinta Allah...
Ameenn...

kat sini syafiq ade masukkn beberapa keping gambar untuk menjadi tatapan dan kenangan kita semua..

para jelitawan negara.... bhahaha.... XD

nothing... XD

para jejaka2 kacak.... bhahaha... (harap jangan perasan...) XP

amenn... =)

muaahhahaha..!!.. panas2 pon bolehh,,, hehe... =) thanks guys!!

terima kasih la syafiq ucapkan kepada semua yg sudi hadir dan luangkan masa untuk kawan2 semua... dan kalau ada kekurangan pada majlis nie... syafiq mewakili semua crew memohon maah dan mohon halal la utk semua..

=)
may God Bless Alll...... of you!..
salam maju jaya syafiq ucapkan kepada anda2 semua.. =) see you in next 30 years..=P

sekian je utk bahagian2 coretan aktivit cuti semster syafiq... akan ada lagi nnty... tungge ek!..
kbye!
salam!






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...