Thursday, 22 November 2012

Istimewa : Hari Keputeraan Sultan Johor 2012.


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Alhamdulillah hari nie cuti... hahaha...
Cuti sempena Hari Keputeraan DYMM Sultan Johor Ke-54...


dan dari pada syafiq duk rumah saja2.... baik juga ikot rombongan Universiti ke majlis Jamuan Teh pada khamis petang...( pergi sebab makan free..... XD )

Majlis diadakan di Padang stadium Bandar Diraja Muar, so dekat je la ngan BP...
Majlis Yang di Hadiri oleh Tuanku Sultan ibrahim dan Raja Zarith sofiah dan semua kerabat diraja Johor dan orang2 Kenamaan negeri dan mayarakat sekitar Bandar Muar nie sangat meriah.
dengan makanan yang pelbagai jenis yg di sponsor oleh semua syarikat2 besar kat johor n malaysia.
lebih 30 buah gerai dan hampir 20 biji kek birthday sebesar kertas mahjung di sediakan oleh hotel2 ternama...
semuanya Untuk Rakyat makan dan rasa...
memang puas hati la makan... dari makanan tradisi orag johor mcm lontong...otak2... kuih2... sampai la KFC dan Pizza hut free...
memang rugi sapa tak datang...hahaha...(kalau datang pon belum tentu dapat... org ramai)

buah buahan...

my fevret one... otak-otak...

nie fevret gak... tapi tak kesampaian... huhuu...=(


majlis yang di serikan lagi dengan persembahan dari pancaragam Askar timbalan Setia Negeri or JMF dan pancaragam Polis Di-Raja Malaysia...dan persembahan tarian tradisional dari Yayasan Warisan Johor.

persembahan pancaragam PDRM... Oppa gangnam style... LOL..XD

persembahan artis... ROY... yg nyanyi lagu satu malaysia tuh.,. haaa...

sangat seronok bagi syafiq utk join majlis mcm nie adalah untuk melihat gelagat manusia.,...( hobi saya... lihat pattern manusia...)..
dalam majlis yg serba mewah ngan makanan dan sebagainya apa yang syafiq dapat lihat sikap orang kita iaitu org Malaysia ialah pengotor... apa yg syafiq dapat lihat ialah mereka akan makan dan tak buang sampah dalam tong sampah...then tinggal je atas kerusi atau meja... pastu pergi duduk tempat lain dan buat bende yg sama...kesannya org lain nak duduk dah susah...=( 

other than that.... ade juga manusia yang ada penyakit TAMAK!..
nampak makanan banyak terus nak ambil banyak2... siap tapaw dalam pelastik...sedangkan org ramai masih beratur panjang tunggu turn... apakah??... dan kebanyakkan yg buat bende nie adalah makcik2...( tunjuk contoh elok sikitla kat anak2....).. kesannya org laen tak dapat nak rasa makanan tu...
bende tu kalau makan kat situ pon dah cukup... tak perlu la bawak balik sampai ber beg2... APTB...
 dan ade plak yang kaki membazir... ambil banyak2,... ikot nafsu... bila makan sikit tak sedap... buang dan tinggal je atas meja....( yg nie wajib hukum sula...).kesannay majlis jadi kotor dan tak selesa..

apa pon majlis berlangsung penuh gilang2 gemilang... dan akan berterusan hingga hari Ahad 26hb 11 2012. dengan istiadat pemahsyuran Muar sebagai Bandar Di Raja.

snap2 dalam majlis...
ketibaan Tunku Mahkota Johor.

ketibaan Tunku Temenggung Johor.

Ketibaan Tuanku Sultan Johor dan Raja Zarith Sofiah..mereka sangat ramah dan spotting.

TMJ beramah mesra dengan rakyat... XD

Bendera Peribadi DYMM Sultan Johor.

abang besar bandar Muar nie... haha.. Hafiz Othman.. thanks dude coz sanggup turun teman aq kat Muo... haha... 

harley Davidson Johore Royal Police Escort ..

trying to snap picture of Tunku Aminah... but... damn failed... she was so gorgeous and beautiful!.. >_<

picture of Tunku Abdul Jalil... one of the sultan son.. sangat macho... ( top 5 jejaka idaman Malaysia)

tu je lah serba sedikit perkongsian syafiq pasal majlis nie...

Ucapan kepada DYMM Tuanku Sultan Johor :

Merafak Sembah kebawah Duli Tuanku Sultan Johor
atas Hari Keputeraan ke-54
Semoga Panjang Umur dan Sihat sentiasa dan dapat memerintah Negeri Johor dengan Adil dan Saksama
Allah Peliharakan Sultan
Kepada Allah Berserah

Assalamualaikum... =D









2 comments:

  1. Replies
    1. pelik gak... nape sispa tak antar wakil... yg ade cuma Relasis je... hehehe..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...