Wednesday, 13 March 2013

hidup ini indah tapi sukar...


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
alhamdulillah...syukur Syafiq kepada Allah dengan limpah kurnianya masih hidup kita pada hari ini,
selawat dan salam buat Kekasihku Rasulullah S.A.W...para sahabat dan keluarganya.
semoga kita muslimin dan muslimat berada dalam rahmat Allah dan pelindungannya insyaallah.

Alhamdulillah.... Alhamdulillah.... Alhamdulillah...
syukur dan puji setinggi-tingginya kepada Allah... kerana masih hidup...
hari nie post syafiq agak emotional sikit la ek!... ikot mood la... (*suka aq la... blog aq... Muahahaha!!..)
kawan-kawan.. sahabat.. hadirin sekalian.. mesty korang fahamkan dengan maksud tajuk post nie...
hidup ini indah... tapi sukar...

kita mesty nak ada kawan dan teman....
mesty dalam kalangan mereka ada yang kita paling percaya dan paling sayang...
yang kita sebut sahabat.
cuba bayangkan kalau org yang kita percaya dan sayang tu betray on us... memusnahkan kepercayaan kita... kecewakan kepercayaan kita.. mesty sedih tahap down gila2 kan...
(acctually that i'm feel rite now)



orang selalu cakap... kawan senang..suka mudah nak cari... kawan menangis dan sedih..susah nak cari...
tapi syafiq dengan tekad dan iltizam nak hakis benda nie... nak buang frasa ni...
biar susah senang kita ada kawan... 
tapi... kalau kita ja usaha... orang lain tak memang tak menjadi...

kadang-kadang aq rindu haruman cinta sahabat seperti harumnya cinta Abu Bakar...umar...usman,, ali kepada Muhammad... cerita persahabatan agung mereka... 

tapi aq bukanlah nak cari sahabat sesempurna mereka... cukup someone yg boleh bagi sikit masa dan telinga untuk sahabat dia... ini awesome... but i didn't find it here.
 aq nie bukannya ramai kawan... apatahlagi sahabat..jauh sekali... tapi kalau yang ada pon tak hirau... apa nak jadi...

kadang2 .. mengabaikan tu sakit hati..
ambil tahu tu sakit hati...
tanya khabar tu buat sakit hati..
mintak senyum pun boleh jadi sakit hati...
makan boleh jadi sakit hati...
tak makan pon boleh jadi sakit hati...
buat jadi sakit hati...
tak buat jugak jadi sakit hati..
kita manusia.. takkan boleh puaskan semua orang.

aq buntu wei!... tak tau nak buat apa..
apa yang sesuai dengan aq sekarang nie.

di telan mati emak.. di luah mati bapak...
yang bergaduh korang.. yang tersepit aq...

mungkin aq nie ganggu hidup kaw... kacau kaw,,, suka tanya soalan yang pelik2 kat kaw...aq tak pernah faham perasaan kaw... cerita kaw... tak pernah percaya kat kaw...
aq mintak maaf... aq hanya manusia biasa yang cuba berkenalan dan berkawan.
mungkin cara aq silap.. yerla... orang tak pernah ada kawan .cm nie la..
biar aq simpan semua sejarah hitam aq.. dan benda nie dalam benak perut aq.. sikit sahaja aq kongsi ngn korang..

k lah... aq nak g mengadu dulu... k bye.. salam.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...